
Sklepy internetowe są coraz większą konkurencją dla tradycyjnych punktów sprzedaży. Wynika to z wygodniejszej formuły dokonywania zakupów i korzystniejszych dla klienta cen.
Płatności internetowe
Aby sklep internetowy przynosił zyski, musi być oczywiście odpowiednio zaopatrzony oraz wypromowany. To jednak w XXI wieku za mało. Sklep musi być przyjazny dla klienta i maksymalnie ułatwiać mu dokonanie zakupów. Jednym z elementów, które sprawiają, że klienci chętniej wybierają sklepy internetowe, są szybkie płatności online. Dzięki ich zastosowaniu sprzedawca nie musi czekać dwóch trzech dni roboczych na zaksięgowanie środków na koncie.
Może natychmiast po dokonaniu zakupu, przygotować i wysłać produkt do klienta, gdyż praktycznie natychmiast dowiaduje się, że żądana kwota została przez tego wpłacona. Taką gwarancję daję mu pośrednik, który obsługuje dane szybkie płatności internetowe. Z drugiej strony klient, któremu zależy na czasie, nie musi już wysyłać potwierdzenia przelewu do sprzedawcy i w ten sposób, starać się o przyśpieszenie wysyłki. Dlatego płatności online cieszą się takim zainteresowaniem wśród właścicieli sklepów internetowych.
Jak wybrać operatora?
Zapewnienie możliwości korzystania z systemu płatności elektronicznych wymaga wybrania jednego z dostawców tych usług. Ci konkurując na rynku płatności online, oferuje nam rozmaite warunki. Uwagę warto zwrócić zwłaszcza na wysokość opłaty rejestracyjnej lub aktywacyjnej. Niektóre firmy mogą zrezygnować z naliczenia nam tej kwoty, ale nie jest to niestety standardowa praktyka. Niezwykle istotne jest też to, jak operator rozlicza i reguluje wypłaty środków z naszego konta.
W przypadku większości firm możemy bezpłatnie dokonać jednego lub dwóch przelewów płatności elektronicznych na nasze konto. Każdy kolejny jest już płatny. Oczywiście wybierając ofertę tego typu firm, należy szukać takiej, która oferuje nam największą liczbę darmowych wypłat w miesiącu. Podpisując umowę, musimy też zwrócić uwagę na to, jak operator rozliczać będzie ewentualne zwroty pieniędzy do klienta. Czasami zdarzy się, że kupujący rozmyśli się lub zakup, którego dokonał, nie będzie dla niego wystarczająco satysfakcjonujący. Zażąda wtedy on zwrotu pieniędzy, a operator obciąży nas prowizją za ten przelew.
Standardem powinno być też oferowanie przez firmę, możliwości korzystania z płatności internetowych za pośrednictwem mobilnych urządzeń. Bardzo wielu klientów przegląda Internet za pośrednictwem telefonu i jeśli nie umożliwimy im płatności, której dokonać będą mogli w telefonie, to najpewniej wybiorą inny sklep internetowy. Ostatnią kwestią jest bezpieczeństwo. Klient musi mieć całkowitą pewność, że dokonywane w naszym sklepie płatności są całkowicie bezpieczne, a jego dane osobowe nie staną się łupem oszusta. W innym przypadku nie mamy prawa liczyć, że nasz sklep osiągnie sukces.